خبرگزاری کار ایران

۲ متهم اصلی پرونده قتل «آنا پولیتکوفسکایا» به حبس ابد محکوم شدند

کد خبر : ۱۷۴۹۰۱

«رستم محمودوف» به جرم شلیک گلوله به سمت مقتول و «لوم علی گایتوکایف» به عنوان سازمان‌دهنده این قتل مجرم شناخته شدند.

دو متهم اصلی پرونده قتل «آنا پولیتکوفسکایا» روزنامه‌نگار منتقد «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه که در سال ۲۰۰۶ میلادی کشته شد، امروز - دوشنبه - به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ «رستم محمودوف» به جرم شلیک گلوله به سمت مقتول و «لوم علی گایتوکایف» به عنوان سازمان‌دهنده این قتل مجرم شناخته شدند.

برای سه متهم دیگر این پرونده احکام ۱۲ تا ۲۰ سال زندان صادر شد.

«ولادیمیر مارکین» سخنگوی اداره تحقیقات قضایی روسیه گفت: «کمیته تحقیق به کار خود برای پیدا کردن طراح اصلی این قتل ادامه می‌دهد. متاسفانه این مساله به همکاران خارجی ما بستگی دارد، به ویژه به انگلیس و ترکیه. ما پرسش های زیادی برای آنها فرستاده ایم اما هرگز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»

پس از سال‌ها تحقیق قضایی هنوز هویت شخص یا اشخاصی که دستور قتل پولیتکوفسکایا را صادر کردند٬ فاش نشده است. وی که فعال حقوق بشر و از منتقدان سیاست ولادیمیر پوتین در چچن بود، در ۴۸ سالگی در آپارتمانش در مسکو به ضرب گلوله به قتل رسید.

پس از قتل این خبرنگار، برخی از نزدیکانش، دستگاه امنیتی روسیه را مسئول این اقدام خواندند. مدافعان حقوق بشر نگران هستند که حقیقت پشت پرده این قتل هرگز فاش نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز