خبرگزاری کار ایران

آمریکا نیروهای خود را در نزدیکی لیبی افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۳۸۰

آمریکا تعداد تفنگداران دریایی و هواپیماهای خود را در جزیره «سیسیل» افزایش داده است تا بتواند در صورت لزوم دیپلمات‌های خود را از طرابلس خارج کند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن نیروهای خود را در نزدیکی لیبی افزایش داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مسئولان گفتند که آمریکا تعداد تفنگداران دریایی و هواپیماهای خود را در جزیره «سیسیل» افزایش داده است تا بتواند در صورت لزوم دیپلمات‌های خود را از طرابلس خارج کند.

این مسئولان افزودند که آمریکا در حال اعزام ۶۰ تفنگدار دریایی جدید و چهار هواپیمای دیگر از نوع «اوسپری» از پایگاه نیروهای آمریکایی در اسپانیا به پایگاه هوایی «سیگونیلا» در سیسیل است.

مسئولان آمریکایی تصریح کردند که تعداد تفنگداران دریایی آمریکا در جزیره سیسیل که در نزدیکی لیبی است، به ۲۵۰ نفر رسیده و در صورت لزوم می‌توانند به سرعت برای تخلیه آمریکایی‌ها از طرابلس وارد عمل شوند.

بنا بر این گزارش، نیروهای مستقر در پایگاه هوایی سیگونیلا در سیسیل بخشی از واحد واکنش به بحران‌ها هستند که ماموریت آن‌ها تامین امنیت سفارتخانه‌های آمریکا است. این واحد در پی حمله به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» در شرق لیبی در سپتامبر ۲۰۱۲ و کشته شدن سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز