خبرگزاری کار ایران

اخبار ضد و نقیض از کودتای نظامی در سودان

کد خبر : ۱۶۹۰۸۸

رئیس دستگاه امنیت و اطلاعات سودان اخبار منتشر شده درباره وقوع کودتای نظامی علیه نظام حاکم بر سودان یا ناامنی و بی‌ثباتی در خارطوم را تکذیب کرد.

دولت سودان وقوع کودتای نظامی در این کشور یا ناامنی در خارطوم را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، «محمد عطا المولی» رئیس دستگاه امنیت و اطلاعات سودان اخبار منتشر شده درباره وقوع کودتای نظامی علیه نظام حاکم بر سودان یا ناامنی و بی‌ثباتی در خارطوم را تکذیب کرد.

المولی همچنین دستور داده است که سه لشکر از نیروهای واکنش سریع برای حمایت از خارطوم در اطراف پایتخت سودان مستقر شوند.

بر اساس این دستور این سه لشکر در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

برخی منابع امنیتی در دستگاه امنیتی سودان نیز تاکید کردند که خارطوم کاملا امن است و شایعه‌های منتشر شده درباره کودتا در سودان عاری از صحت است.

در همین حال، سودان در پی بازداشت «الصادق المهدی» رهبر حزب ملی‌گرای «امت» به علت انتقاد شدید از نیروهای واکنش سریع دچار تنش شده است.

المهدی که در زندان «کوبر» در خارطوم به سر می‌برد، نسبت به وقوع کودتا یا انتفاضه مردمی خطرناک هشدار داده است.

در تحولی دیگر، هواداران المهدی که معروف به «الانصار» هستند از بازداشت رهبر خود به خشم آمده و تهدید کرده‌اند در صورت آزاد نشدن وی دست به اقدام‌هایی علیه دولت می‌زنند.

از طرف دیگر، در پی تعلیق گفت‌و‌گوهای ملی توسط حزب امت، دیگر احزاب مخالف سودانی نیز این گفت‌و‌گو‌ها را به حالت تعلیق درآوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز