خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان لیبی انتخاب معیتیق به عنوان نخست‌وزیر را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۱۴

پیش از این و ساعاتی پس از انتخاب معیتیق به عنوان نخست‌وزیر جدید، معاون اول رئیس پارلمان با ابطال این انتخاب اعلام کرد که معیتیق مهم‌ترین کاندیدای نخست‌وزیری در رای‌گیری پارلمان بود اما نتوانست رای لازم برای تصدی این سمت را به دست آورد.

پارلمان لیبی «احمد معیتیق» را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «نوری ابو سهمین» رئیس پارلمان لیبی انتخاب معیتیق به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور را تایید کرد.

این در حالی است که پیش از این و ساعاتی پس از انتخاب معیتیق به عنوان نخست‌وزیر جدید، «عزالدین العوامی» معاون اول رئیس پارلمان با ابطال این انتخاب اعلام کرد که معیتیق مهم‌ترین کاندیدای نخست‌وزیری در رای‌گیری پارلمان بود اما نتوانست رای لازم برای تصدی این سمت را به دست آورد.

العوامی تاکید کرد که معیتیق نتوانست اکثریت لازم در پارلمان یعنی ۱۲۰ رای را به دست آورد به همین دلیل «عبدالله الثنی» که سه هفته پیش استعفا داده بود، همچنان به عنوان نخست‌وزیر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در مقابل، «صالح المحزون» معاون دوم رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد که احمد معیتیق با کسب آرای لازم در انتخابات پارلمانی، به عنوان نخست‌وزیر جدید سوگند یاد کرده و مکلف به تشکیل دولت جدید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز