خبرگزاری کار ایران

پلیس ترکیه با رهبران اتحادیه‌های کارگری درگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۹۸

درگیری زمانی آغاز شد که اعضای کمیته روز کارگر شامل اعضای کنفدراسیون انقلابی اتحادیه‌های کارگری، کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری بخشی عمومی و چند اتحادیه دیگر تصمیم داشتند طی تجمعی در پارک «گزی» برنامه‌های خود برای روز جهانی کارگر را اعلام کنند.

منابع خبری از درگیری پلیس استانبول با رهبران اتحادیه‌های کارگری در میدان تقسیم خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تودی زمان، درگیری زمانی آغاز شد که اعضای کمیته روز کارگر شامل اعضای کنفدراسیون انقلابی اتحادیه‌های کارگری، کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری بخشی عمومی و چند اتحادیه دیگر تصمیم داشتند طی تجمعی در پارک «گزی» برنامه‌های خود برای روز جهانی کارگر را اعلام کنند.

روز جهانی کارگر در ترکیه به عنوان روز «کارگر و همبستگی» نام‌گذاری شده و دولت، برگزاری هرگونه مراسم مربوط به این روز در میدان تقسیم را ممنوع کرده است.

بر اساس این گزارش، پلیس استانبول مانع از خواندن بیانیه رهبران اتحادیه‌های کارگری شده و با شلیک گاز اشک‌آور تلاش کرد تجمع آن‌ها را متفرق کند.

در جریان این درگیری‌ها چند نفر توسط پلیس بازداشت شدند.

در جریان روز جهانی کارگر در سال ۱۹۷۷ میلادی که به عنوان «اول ماه می‌خونین» شناخته می‌شود، ۳۷ نفر توسط افراد مسلح نا‌شناس کشته شدند و از آن زمان، برگزاری مراسم روز کارگر در ترکیه همواره مساله‌ای جنجال‌برانگیز بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز