خبرگزاری کار ایران

رویارویی در پایگاه نظامی کریمه بدون درگیری پایان یافت

کد خبر : ۱۵۱۶۷۸

عصر روز گذشته ابتدا گزارش شد که نیروهای نظامی که نشان مشخصی بر روی یونیفورم خود ندارند اما گمان می‌رود متعلق به ارتش روسیه باشند، وارد یک پایگاه نظامی در حوالی شهر سواستوپول در شبه جزیره کریمه شده‌اند که در کنترل نیروهای ارتش اوکراین است.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای نظامی بدون نشان که پیش‌ از این وارد یک پایگاه نظامی در حوالی شهر «سواستوپول» در شبه جزیره کریمه شده‌ بودند، بدون درگیری با نیروهای ارتش اوکراین این پایگاه را ترک کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، عصر جمعه – دیروز - ابتدا گزارش شد که نیروهای نظامی که نشان مشخصی بر روی یونیفورم خود ندارند اما گمان می‌رود متعلق به ارتش روسیه باشند، وارد یک پایگاه نظامی در حوالی شهر سواستوپول در شبه جزیره کریمه شده‌اند که در کنترل نیروهای ارتش اوکراین است.

گزارشگران می‌گویند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصرف این پایگاه نظامی توسط نیروهای حامی روسیه وجود ندارد و هیچ تیراندازی یا درگیری هم میان این سربازان و سربازان اوکراینی مشاهده نشده است.

نیروهای مسلحی که گفته می‌شود به ارتش روسیه تعلق دارند، مدتی بعد از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین، وارد منطقه خودمختار کریمه شدند و طی روزهای گذشته راههای منتهی به پایگاه‌های نظامی ارتش اوکراین را مسدود کرده بودند.

خبرگزاری اینترفکس اوکراین هم به نقل یکی از مقام‌های وزارت دفاع اوکراین گزارش کرد که دو کامیونت روسی از نوع کاماز پس از شکستن دروازه ورودی پایگاه موشکی آ - ۲۳۵۵ وارد آن شده‌اند و در پی آن حدود ۱۰۰ سرباز اوکراینی داخل پایگاه در ساختمان اصلی پایگاه موضع گرفتند تا فرماندهان دو نیرو با یکدیگر مذاکره کنند.

این واقعه تنها ساعاتی پس از آن روی داد که روسای پارلمان‌های روسیه اعلام کردند از همه پرسی کریمه چنانچه به الحاق این منطقه خودمختار به روسیه بیانجامد، حمایت خواهند کرد.

پارلمان محلی شبه جزیره کریمه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که رفراندومی برای پیوستن به خاک روسیه در روز شانزدهم مارس برگزار می‌کند. این تصمیم با واکنش تند دولت موقت اوکراین و کشورهای غربی روبه‌رو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز