خبرگزاری کار ایران

ابوالفتح در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

پشت‌پرده حمایت نیکی هیلی از ترامپ/ دلایل برگزاری مناظره‌ها قبل از کنوانسیون‌های حزب دموکرات و جمهوری خواه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۰۹

کارشناس مسائل آمریکا گفت: نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل شاید بتواند چهره خشن کاندیدای حزب جمهوری‌خواه را تطهیر کند یا آراء زنان را به سمت خود و وی جلب کند اما واقعیت این است که هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی تا روز برگزاری انتخابات می‌افتد.

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اعلام حمایت نیکی هیلی از ترامپ، در تشریح آخرین وضعیت نامزدهای انتخاباتی هر دو حزب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: سنت و عرف در آمریکا این است که نامزدهای انتخابات مقدماتی درون هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه وقتی در رقابت‌ها شکست می‌خورند، حول نامزد اصلی و قدرتمندتر جمع می‌شوند؛ به گونه‌ای که در انتخابات مقدماتی دست بر روی ضعف‌های یکدیگر می‌گذارند اما زمانی که مشخص می‌شود نامزد نهایی چه کسی خواهد بود، این مسائل به حاشیه رانده می‌شود و همه نامزدهای فرعی در هر دو حزب به نامزدهای اصلی گرایش پیدا می‌کنند و حتی در قبال وی موضع حمایتی اتخاذ می‌کنند. به عنوان مثال چند روز پیش نیکی هیلی، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل به‌رغم اختلاف‌نظرهای موجود، از ترامپ حمایت کرد و به نوعی این اقدام را نمی‌توان دور از ذهن دانست.

وی ادامه داد: اینکه کدام یک از نامزدها تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا چگونه رفتار خواهند کرد یک موضوع کاملاً جداگانه از وضعیت فعلی آنها به حساب می‌آید اما بحث بر سر این بوده که عموماً هر زمان یک نامزد انتخاباتی شکست می‌خورد، او را مثلاً به عنوان معاون رئیس‌جمهوری معرفی می‌کنند. اینکه بگوییم نیکی هیلی به عنوان معاون ترامپ در صورت پیروزی وی در انتخابات، برگزیده می‌شود یا خیر به هیچ وجه مشخص نیست. او شاید بتواند چهره خشن ترامپ را تطهیر کند یا آراء زنان آمریکا را به سمت خود و ترامپ جلب کند اما واقعیت این است که هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ خواهد داد، جز ترامپ و تیم نزدیک به او.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: توجه داشته باشید انتخابات مقدماتی در شرایط کنونی در هر ایالت و توسط نامزدهای هر دو حزب در حال برگزاری است و در این راستا باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد اما فعلاً ترامپ و بایدن گزینه‌های نهایی دو حزب جمهوری‌خواه  دموکرات هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ وضعیت بهتری دارد. مسأله اینجاست که برای هیچ یک از نامزدها پیروزی سهل یا دشوار نیست و بر همین اساس به صورت قطعی نمی‌توان گفت کدامیک برنده این رقابت بسیار حساس خواهند شد. یکی از نکاتی که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باید مد نظر قرار گرفته شود این است که در یک اقدام کم‌سابقه هر دو نامزد از هر دو حزب توافق کرده‌اند که قبل از برگزاری کنوانسیون‌های هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مناظره‌های خود را برگزار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام کم‌سابقه در حالی انجام می‌شود که در گذشته تمامی مناظره‌ها بعد از برگزاری کنوانسیون‌ها برپا می‌شد که در آنجا هم باید منتظر بود و دید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. این در حالیست که ترامپ ممکن است از ضعف‌های جسمی و روانی بایدن به نفع خود استفاده کند تا بتواند هیمنه بایدن را از درون فرو بریزد. باید توجه داشت که پس از برگزاری مناظره‌ها از سوی هر دو حزب، نظرسنجی‌ها انجام شده و منتشر می‌شوند و در این میان رأی‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که در نهایت چگونه و به چه کسی باید رأی بدهند. لذا باید دید که پس از برگزاری مناظره‌ها و کنوانسیون‌ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه مواضعی قرار است در همانموقع اتخاذ شود و اقبال به سمت کدام نامزد خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز