خبرگزاری کار ایران

پوتین:

روابط روسیه و چین از اصول عدالت و دموکراسی دفاع می کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۴۳

رؤسای جمهور چین و روسیه در پکن با یگدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین در دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پکن گفت که روابط دو کشور در آزمون فراز و نشیب های بین المللی مقاومت کرده است.

وی تاکید کرد که روابط روسیه و چین به معیاری برای روابط بین کشورهای بزرگ تبدیل شده است.

شی افزود: «امسال هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه است. در طول سه ربع قرن گذشته، روابط دو کشور در شرایط سخت تحکیم شده و در آزمون تغییرات بین المللی مقاومت کرده است. این روابط امروز به معیاری برای روابط بین کشورهای بزرگ و همسایه تبدیل شده است که با احترام، اعتماد، دوستی و منفعت متقابل مشخص می شود».

وی گفت که در طول سال ها حداقل ۴۰ بار با پوتین دیدار کرده است.

رئیس جمهور چین تاکید کرد: «توسعه پایدار روابط چین و روسیه نه تنها منافع اساسی دو کشور و مردم را تامین می کند، بلکه به نفع صلح و رفاه در منطقه و سراسر جهان است».

پوتین نیز به نوبه خود تاکید کرد که روابط روسیه و چین علیه هیچ طرفی نیست، بلکه از اصول عدالت، قانون و دموکراسی دفاع می کند و بر موفقیت همکاری در بسترهای مختلف بین المللی در سازمان ملل متحد، گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای.تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز