خبرگزاری کار ایران

یدیعوت احارونوت:

مصر احتمالا سطح روابط دیپلماتیک با اسرائیل را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۹۱۷

تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت احارونوت گفت که ممکن است مصر طی روزهای آینده روابط دیپلماتیک بااسرائیل را کاهش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از یدیعوت احارونوت، «لیور بن آری»، تحلیلگر سیاسی این روزنامه اسرائیلی گفت که ممکن است مصر در روزهای آینده سطح روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را به دلیل عملیات نظامی در شهر رفح کاهش دهد.

این تحلیلگر اسرائیلی افزود: «قاهره در روزهای اخیر تلاش کرده است فضای مثبتی را در مذاکرات ایجاد کند تا توافق آتش بس حاصل شود».

وی افزود: «مصر معتقد است که کنترل اسرائیل بر رفح تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است، چه به دلیل کوچ احتمالی به سرزمین‌هایش و چه به دلیل حضور نیروهای اسرائیلی در مرز بین مصر و غزه که قاهره آن را نقض توافقنامه صلح می‌داند».

بن آری گفت: «مصر هیچ منفعتی در قطع روابط خود با اسرائیل ندارد، اما اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می تواند انجام دهد».

یدیعوت احارونوت به نقل از منابع آگاه مصر گفت که تعلیق توافقنامه صلح با اسرائیل به دلایل زیادی از جمله روابط با آمریکا برای قاهره خطرآفرین خواهد بود، اما مصر می تواند روابط دیپلماتیک با اسرائیل را کاهش دهد و تنها به کانال های امنیتی بسنده کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز