خبرگزاری کار ایران

ایاد علاوی خواستار شد:

مقتدی صدر از سیاست کناره‌گیری نکند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۲

خروج مقتدی صدر از فرایند سیاسی و خروج فراکسیون «الاحرار» از پارلمان، باعثایجاد شکاف عمیق و خطرناکی در فرایند سیاسی می‌شود.

«ایاد علاوی» رئیس جنبش «الوفاق» عراق از «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر خواست که در تصمیم خود برای کناره‌گیری از سیاست تجدید نظر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، علاوی در بیانیه‌ای گفت که عراق از چند سال پیش تا کنون بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و این بحران‌ها روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و این خود مسئولیت چهره‌ها و نیروهای ملی و اسلامی را در رویارویی با خطرات روز افزون این بحران‌ها سنگین‌تر می‌کند.

وی در این بیانیه افزود که همگان از تصمیم مقتدی صدر برای کناره‌گیری از سیاست در اعتراض به انحراف‌های گسترده در فرایند سیاسی کشور و بازتاب این انحراف‌ها بر زندگی و کرامت انسانی عراقی، شگفت‌زده شدند.

علاوی در بیانیه خود تاکید کرد که خروج مقتدی صدر از فرایند سیاسی و خروج فراکسیون «الاحرار» از پارلمان، باعثایجاد شکاف عمیق و خطرناکی در فرایند سیاسی می‌شود.

وی تصریح کرد که علل و انگیزه صدر برای کناره‌گیری از سیاست قابل درک است اما وی متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به همه عراقی‌ها است و بخشی از جنبش مردم عراق برای حرکت رو به جلو است به همین دلیل از وی خواسته می‌شود که در تصمیم خود تجدید نظر کرده و همچنان به شکلی پویا در فرایند سیاسی عراق به فعالیت خود ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز