خبرگزاری کار ایران

ویکتور اوربان:

اروپایی‌ها باید برای امنیت دفاعی خود پول بیشتری هزینه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۴۱

نخست‌وزیر مجارستان بر لزوم اقدام کشورهای اروپایی به توسعه ارتش و تسلیحات خود تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد که کشورهای اروپایی باید برای توسعه ارتش و تسلیحات پول اختصاص دهند، زیرا ایالات متحده صورت حساب‌های امنیتی اروپایی‌ها را پرداخت نخواهد کرد.

اوربان گفت: «ما باید در نظر داشته باشیم که زمان جدیدی برای مسلح شدن در اروپا فرا رسیده است. آمریکایی‌ها به جای ما هزینه‌های امنیتی مان را پرداخت نمی‌کنند. همه کشورهای اروپایی باید از نظر مالی در این امر مشارکت کنند».

وی افزود: «همه کشورهای اروپایی باید ارتش و تجهیزات خاص خود را داشته باشند و ما باید بتوانیم از کشور خود دفاع کنیم یا به توانمندی‌های نظامی کلی ائتلاف کمک کنیم».

اوربان به اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ گفته بود نمی‌خواهم به جای اروپایی‌ها هزینه امنیت آنها را بدهم و آنها یا باید ارتش را خودشان تأمین مالی و تجهیزات خریداری کنند یا بهای امنیت را به آمریکایی‌ها پرداخت کنند. 

وی تاکید کرد: «این بار بزرگی است و مجارستان خود در تامین مالی برای مدرن‌سازی ارتش با مشکل مواجه است، اما با آغاز درگیری‌ها در اوکراین مشخص شد که دیگر نمی‌توان بودجه‌های اندک به دفاع اختصاص داد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز