خبرگزاری کار ایران

المیادین گزارش داد:

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۱۵۷

خبرنگار المیادین از انتخاب نخست‌وزیر جدید پاکستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، پارلمان پاکستان، «شهباز شریف»، را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب کرد. 

دیگر رسانه‌ها نیز گزارش دادند که نمایندگان پارلمان جدید پاکستان دقایقی پیش با اکثریت آراء ‌شهباز شریف را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد تا دولت جدید پاکستان را تشکیل دهد.

پیش از این، رسانه‌ها گزارش دادند که اعضای پارلمان جدید پاکستان قرار است امروز -یکشنبه- نخست‌وزیر جدید این کشور را انتخاب کنند.

پارلمان پاکستان در حساب کاربری دستور جلسه امروز را منتشر کرد و طبق آن جلسه انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور برگزار می‌شود. 

فرآیند رای‌گیری در پارلمان صورت می‌گیرد و هر حزب یا بلوک سیاسی در داخل پارلمان نامزد خود را معرفی می‌کند. این فرآیند توسط اعضا و با نظارت رئیس پارلمان انجام می‌شود.

هر نامزد برای کسب مقام نخست‌وزیری باید اکثریت آرا را در پارلمان که ۳۳۶ عضوی دراد، به دست آورد و بر این اساس باید ۱۶۹ رای یا بیشتر کسب کند. 

به گزارش رسانه‌های پاکستان، «شهباز شریف»، نامزد ائتلاف انجمن اسلامی پاکستان، شاخه «نواز شریف» و «عمر ایوب»، نامزد شورای اتحاد سنی و عضو حزب انصاف دو نامزدی هستند که برای سمت نخست‌وزیری رقابت می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز