خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه عراق و آمریکا درباره تحریم بانک‌های عراقی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۲۸

وزرای خارجه آمریکا و عراق درباره تحریم‌های واشنگتن علیه بانک‌های عراقی گفت‌و‌‌گو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرات نیوز، «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق و «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی وی درباره تحریم‌های اعمال شده از سوی خزانه داری آمریکا علیه بانک‌های عراق گفت‌و‌گو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «حسین تماس تلفنی ازهمتای آمریکایی خود در چارچوب مهم‌ترین تحولات و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دریافت کرد. در این تماس همچنین حملات ایالات متحده آمریکا به اماکن نظامی و غیرنظامی در دو منطقه عکاشات و القائم بررسی شد». 

طبق این بیانیه، حین با تاکید بر رد این حملات از سوی دولت عراق و لزوم توقف آن و عدم تبدیل عراق به عرصه تسویه حساب بین کشورهای متخاصم بر لزوم بازگشت به میز گفت‌و‌گو و مذاکره در چارچوب نشست‌های کمیته عالی نظامی تاکید کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است:‌  «حسین همچنین به تحریم‌هایی که اخیرا توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه هفت بانک عراقی اعمال شده و پیش از آن نیز ۱۴ بانک عراقی تحریم شده بودند، اشاره و تاکید کرد که دلایل اعمال این تحریم‌ها و اینکه آیا واشنگتن این تحریم ها را به دلیل عدم انضباط این بانک‌ها در اجرای دستورالعمل ها و قوانین بانکی اعمال کرده است یا به دلایل سیاسی توضیحی داده نشده است به ویژه اینکه وزارت خزانه داری آمریکا در ارتباط مستمر با بانک مرکزی عراق است».

وزیر خارجه عراق رد این گفت و گو تاکید کرد که این بانک‌ها نقش مهمی در تأمین هزینه‌های یارانه‌ای و تأمین سبد غذایی برای خانواده‌های عراقی با درآمد محدود دارند.

وی رسما خواستار تجدیدنظر در تصمیم خزانه‌داری آمریکا در این زمینه و ایجاد مشارکت و همکاری با کشورهای دوست برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و امنیتی شد به گونه‌ای که از تحکیم ثبات در منطقه حمایت کند.

طبق این بیانیه، بلینکن نیز بر تمایل خود برای ادامه همکاری و ارتباطات مشترک بین دو طرف و حمایت از دولت عراق در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه همکاری های اقتصادی تاکید کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز