خبرگزاری کار ایران

اسرائیل هیوم:‌

تعلیق توافقنامه صلح یک تهدید جدی از سوی مصر علیه تل آویو است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۴۵

اسرائیل هیوم نوشت که مصر در صورت اصرار اسرائیل بر اشغال محور فیلادلفیا به تعلیق توافقنامه صلح تهدید می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که اگر اسرائیل بر موضع خود مبنی بر اشغال محور فیلادلفیا در مجاورت مرز مصر پافشاری کند، قاهره تل آویو را به تعلیق توافقنامه صلح علیه تل آویو تهدید خواهد کرد. 

منابعی آگاه به این روزنامه گفتند که مقام های مصری همچنان بر موضع خود در مخالفت با اشغال محور صلاح الدین که به موجب پیمان تاریخی «کمپ دیوید» تحت کنترل قاهره است، اصرار دارند. آنها همچنین با کوچ ساکنان غزه به سینا به شدت مخالف هستند و آن را خطر قرمز خود توصیف کرده اند. 

این روزنامه عبری نوشت:‌«نگرانی مصری‌ها ناشی از صحنه کنونی نوار غزه است که به هجوم بی‌سابقه آوارگان غزه به سینا برای فرار از نبردهای رفح تهدید می‌کند، به‌ویژه اینکه اسرائیل  بر جنگ برای پاکسازی گسترده و  از بین بردن بیشترین تعداد ممکن از گروه‌های فلسطینی و کنترل راه اصلی به اصلاح قاچاق از طریق فیلادلفیا اصرار دارد».

در این گزارش آمده است: «این موضوع معضلی برای اسرائیل است چرا که یک تیپ نظامی حماس متشکل از چهار گردان در رفح فعال است که باید در راستای طرح نابودی قدرت نظامی جنبش در نوار غزه و تصرف محور فیلادلفیا منهدم شود».

آی ۲۴ نیوز در همینه زمینه فاش کرد که ارتش اسرائیل در حال بررسی اجازه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان آواره جنوب غزه برای اسکان در مناطق شمالی است تا بتواند بر عملیات خود در شهر رفح در مرز با مصر تمرکز کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز