خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

اسرائیل یکی از سخت‌ترین روزها را پشت سر گذاشت/ از کشته شدن ۲۱ سرباز خود درس می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۷۴۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته ‌شدن ۲۱ سرباز ذخیره این رژیم در اردوگاه مغازی در نوار غزه، گفت که درس‌های لازم را از این حادثه خواهیم گرفت.

به گزارش ایلنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته ‌شدن ۲۱ سرباز ذخیره این رژیم در اردوگاه مغازی در نوار غزه، گفت که درس‌های لازم را از این حادثه خواهیم گرفت.

وی طی بیانیه‌ای در شبکه «ایکس» نوشت: «ارتش در حال بررسی فاجعه رخ داده است».

به گزارش العربیه، نتانیاهو گفت که اسرائیل روز گذشته یکی از سخت‌ترین روزها را از زمان شعله‌ورشدن جنگ در غزه، تجربه کرد.

این واکنش نتانیاهو ساعاتی پس از آن صورت گرفت که «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام کشته‌شدن ۲۱ سرباز ارتش گفت که سربازان ذخیره در حال کارگذاشتن مواد منفجره برای انهدام دو خانه در مرکز غزه بودند که فردی مسلح، راکتی را به سوی تانک نزدیک به آنها شلیک کرد که باعث فعال شدن مواد منفجره و انفجار آنها شد.

در اثر این انفجار دو ساختمان دو طبقه و ساکنان آنها روی سربازان ریزش کرد.

به گزارش تلویزیون اسرائیل، این انفجار در منطقه حائل در فاصله تقریبی۶۰۰ متر از سیم‌خاردار مرز غزه در منطقه اردوگاه پناهندگان مغازی پس از نصب تله انفجاری توسط سربازان در تعدادی از ساختمان‌ها رخ داد.

براساس این گزارش، نیروهای حماس نیز این ساختمان‌ها را هنگام حضور سربازان تیپ ذخیره تیپ اول در آنها، بمباران کردند که منجر به کشته‌شدن ده‌ها سرباز شد.
بدین‌ترتیب شمار کشته‌های اعلام‌شده ارتش اسرائیل از آغاز عملیات زمینی در غزه در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ به ۲۱۸ نفر رسید.

آمار رسمی اسرائیل حاکی از آن است که شمار کشته‌های ارتش از آغاز حمله به نوار غزه تا این لحظه، ۵۳۵ افسر و سرباز است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز