خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ علیه غزه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۸۳

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ علیه غزه هستند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت سازمان ملل اعلام کرد که زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ صد روزه علیه غزه هستند. 

این هیئت افزود که در نتیجه جنگ در غزه، دستکم ۳ هزار زن و سرپرست خانوار بیوه شده‌اند و حداقل ده هزار کودک پدر خود را از دست داده‌اند.

هیئت سازمان ملل در گزارشی که روز گذشته -جمعه- منتشر شد، بر وجود نابرابری جنسیتی و باری که بر دوش زنان آواره به همراه فرزندان‌شان وجود دارد، تاکید کرد. 

در این گزارش آمده است که از میان دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت غزه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند و حدود یک میلیون زن و دختر در جست‌وجوی سرپناه و امنیت هستند.

«سیما بحوث»، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل نیز اعلام کرد که این حوادث بازتاب خشنی از جنگ در طول ۱۵ سال پیش از حمله حماس در ۷ اکتبر است  حال آنکه در گذشته ۶۷ درصد غیرنظامیان قربانی در غزه و کرانه باختری مردان و کمتر از ۱۴ درصد از زنان بوده اند.

وی افزود: «هر اندازه که امروز برای وضعیت زنان و دختران غزه سوگواری کنیم، فردا بدون کمک‌های بشردوستانه و بدون پایان ویرانی و کشتار برای آنها غمگین تر خواهیم بود». 

این مقام سازمان ملل همچنین بر نیاز غزه به ورود کمک‌های بیشتر به ویژه برای زنان و کودکان تاکید کرد و خواستار پایان جنگ شد.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۲۵ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک بوده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز