خبرگزاری کار ایران

خیز ماکرون برای ایجاد تغییرات گسترده در کابینه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۸۶

رئیس‌جمهور فرانسه در بحبوحه انتقادها از عملکرد دولت در مسیر ایجاد تغییراتی در کابینه حرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در بحبوحه انتقادها از عملکرد دولت او به سمت یک تغییر در دولت پیش می‌رود که احتمالا نشانه‌های آن از امروز -دوشنبه- با انتخاب نخست‌وزیر جدید آشکار می‌شود.

یکی از مشاوران بانفوذ ماکرون گفت: «اوضاع در آغاز هفته به احتمال زیاد با نخست‌وزیر جدید تغییر خواهد کرد».

دولت ماکرون در ماه‌های اخیر اصلاحاتی را که برای مردم فرانسه خوشایند نبوده است، از جمله در پرونده بازنشستگی یا قانون بحث‌برانگیز مهاجرت که شکاف عمیقی در اردوگاه او ایجاد کرده، انجام داده است.

وی همزمان با این چالش‌ها با رشد محبوبیت حزب راست افراطی تجمع ملی مواجه است که در نظرسنجی‌ها برای انتخابات اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ پیشتاز است. «مارین لوپن»، رهبر این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ در جایگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش الیزه، ماکرون عصر روز گذشته ‌با «الیزابت بورن»، نخست‌وزیر کابینه خود دیدار کرد تا درباره مسائل مهم گفت‌و‌گو کند. طبق اعلام دفتر وی، این دیدار روی موضوع  سیل در شمال فرانسه و موج سرمای احتمالی متمرکز بوده است، اما ناظران احتمال می‌دهند که آنها درباره تغییر احتمالی  وزرا در چارچوبی گسترده بحث کرده‌اند.

یکی از نزدیکان ماکرون همزمان با رایزنی‌های او با «برونو لومر»، وزیر اقتصاد، «ادوارد فیلیپ»، نخست‌وزیر سابق و «فرانسوا بایرو»، سیاستمدار فرانسوی طی هفته گذشته گفت: «همه چیز ممکن است و شاید هیچ چیز».

بایرو، سیاستمدار میانه‌رو که حمایت قاطعی از ماکرون در انتخابات ۲۰۱۷ کرد، نیز گفت که تغییر در ترکیب دولت ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز