خبرگزاری کار ایران

تشدید تنش‌های دیپلماتیک بین مالی و الجزایر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۴۵

کشورهای مالی و الجزایر در اقدامی متقابل سفرای خود را فرا خواندند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، مالی با متهم کردن الجزایر به دخالت در امور داخلی و دیدار مقام‌های الجزایری با شورشیان موسوم به «الطوارق»  سفیر خود را از الجزایر فرا خواند. 

طبق نامه سفارت مالی مالی به وزارت خارجه الجزایر، حکومت نظامی مالی اعلام کرد که «ماهامانه آمادو مایگا»، سفیر خود را برای رایزنی فوری احضار کرده است.

الجزایر میانجی اصلی در تلاش‌های صلح میان شورشیان مالی و طوارق بوده است که مبارزات جدایی‌طلبانه آنها در شمال این کشور بیش از یک دهه به درگیری‌های مسلحانه منجر شده است.

طوارق در سال ۲۰۱۲ ارتش مالی را از یکی از شهرها اخراج کرد که منجر به وقوع تنش های بی ثبات کننده شد. 

مالی اخیرا دیپلمات ارشد الجزایری را احضار کرد تا مراتب اعتراض شدید خود نسبت به اقدامات غیردوستانه اخیر مقام های الجزایر تحت پوشش عملیات صلح در مالی را ابلاغ کند.

دفتر اطلاعات و مطبوعات مالی گفت: «این اقدامات مداخله در امور داخلی مالی است و از الجزایر خواسته شده است تا به گفت‌و‌گو با مقام‌های مالی اولویت دهد.

وزارت خارجه الجزایر نیز اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام مالی، دیپلمات ارشد مالی خود را فرا خوانده و از مالی خواسته است به تلاش‌های الجزایر بپیوندد تا توافق زودتر حاصل شود.

رهبران الجزایر از جلسه با شورشیان الطوارق دفاع و آن را کاملا منطبق با تلاش‌های خود برای حمایت از توافق و کمک به برقراری صلح در مالی توصیف کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز