خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو گزارش داد:

کشورهای شمال اروپا با عملیات نظامی روسیه به سپر دفاعی آمریکا متوسل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۶۵

پولیتیکو نوشت که کشورهای شمال اروپا از ترس روسیه به سمت امضای قراردادهای دفاعی با آمریکا خیز برداشتند.

به گزارش ایلنا، ‌پولیتیکو در مقاله‌ای نوشت که عملیات ویژه روسیه در اوکراین باعث شد تا کشورهای شمال اروپا به بهانه ترس از روسیه قراردادهای دفاعی با آمریکا امضا کنند.

این روزنامه نوشت که این قراردادها در ماه جاری بین آمریکا با شش کشور سوئد، فنلاند، دانمارک، استونی، لتونی و لیتوانی امضا رسید و اگر انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ منجر به تغییر خاصی نشود، حضور قوی‌تر آمریکا در این منطقه رقم خواهد خورد. 

در این گزارش تاکید شده است که کشورهای اروپای شمالی با انعقاد توافق‌نامه‌های دفاعی جدید که امکان استقرار سریع نیروهای آمریکایی را در آخرین واکنش به عملیات تند روسیه در اوکراین فراهم می‌کند، شتابان به سپر امنیتی ارائه شده توسط واشنگتن متوسل شده‌اند.

پولیتیکو نوشت که این موضوع به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا کل این منطقه را یک منطقه دفاعی بخواند و بگوید: « ما چگونه می‌توانیم با هم همکاری کنیم، چه در برنامه ریزی، چه در زمینه آموزش و چه در عملیات بازدارندگی؟ اکنون انجام همه این موارد به صورت منطقی ممکن شده است». 

به نوشته این روزنامه، این کشورها به همراه همسایگان خود در منطقه بالتیک در جنوب در خط مقدم درگیری های احتمالی قرار دارند و با نگرانی اقدامات روسیه در سواحل بالتیک را پی گیری و از حضور قوی تر آمریکا استقبال می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز