خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

تغییر مسیر تانکرهای حمل گاز طبیعی از دریای سرخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۳۶۸

بلومبرگ از تغییر مسیر تانکرهای حمل گاز طبیعی از دریای سرخ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تانکرهای حمل گاز مایع طبیعی مسیرهای خود را از دریای سرخ که محل درگیری‌های مرتبط با جنگ غزه است و به تاخیر در سوخت رسانی در  فصل سرد سال تهدید می‌کند، تغییر می‌دهند.

بر اساس داده‌های برگرفته از ردیابی کشتی‌های جمع‌آوری‌شده از روز جمعه توسط بلومبرگ دستکم پنج کشتی مسیر خود را از آب‌های سواحل یمن تغییر داده‌اند. این در حالی است که این مسیر برای کشتی‌هایی که از کانال سوئز به عنوان نقطه اتصال بین اروپا و آسیا اجتناب‌ناپذیر است. 

در حالی که  ارتش ملی یمن حملات خود را در حمایت از فلسطین در دریای سرخ تشدید می‌کند، شرکت‌های انتقال گاز طبیعی تصمیم گرفته‌اند از این دریا اجتناب کنند.

طبق این گزارش، قطر، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان و تامین کننده اصلی نیاز اروپا همچنان از دریای سرخ به سمت کانال سوئز عبور می‌کند.

این تغییر مسیر از دریای سرخ در حالی رخ می دهد که کانال «پاناما» یکی دیگر از آبراهه‌های حیاتی اقیانوس به اقیانوس به‌دلیل خشکسالی تحت محدودیت‌های شدید قرار دارد. 

طبق این گزارش، بسیاری از محموله‌های گاز مایع طبیعی از ایالات متحده به آسیا ممکن است نیاز به طی مسیرهای طولانی تری در محیط آفریقای جنوبی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز