خبرگزاری کار ایران

ویکتور اوربان:

امنیت مجارستان به وجود ترکیه وابسته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۱۶۳

نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد که امنیت کشورش به وجود کشور ترکیه وابسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در بوداپست ضمن تقدیر از پروژه‌ها و چشم اندازهای آنکارا تاکید کرد که امنیت کشورش به وجود ترکیه وابسته است و مجارستان مایل به امضای توافقنامه با این کشور است.

وی خطاب به اردوغان افزود: «شما پروژه بسیار بزرگی را برای قرن آینده که از آن شما خواهد بود، پیشنهاد کرده‌اید. ما به این موضوع اطمینان کامل داریم و به همین دلیل قراردادها را با شما امضا کردیم». 

اوربان ادامه داد: «مجارها که قرن گذشته را از دست داده‌اند، خواهان پیروزی در قرن حاضر  هستند و به متحدانی می‌خواهند که در کنار هم پیروز شوند».

وی تاکید کرد که بدون ترکیه هیچ امنیتی برای مجارستان وجود ندارد، موضوع مهاجرت که مجارستان را تهدید می‌کند، بدون ترکیه نمی‌تواند متوقف شود». 

اوربان با اشاره به اینکه روابط ترکیه و مجارستان به سطح مشارکت راهبردی تقویت شده ارتقا یافته است، افزود: «این قوی ترین نقطه در دیپلماسی از نظر دوستی و برادری است».

وی در ادامه بر اهمیت روابط دوجانبه و همکاری نزدیک ترکیه و مجارستان تاکید کرد.

اوربان همچنین از نقش ترکیه در بحران اوکراین قدردانی و تاکید کرد که فقط این کشور توانست از طریق توافق غلات نتایجی محقق کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز