خبرگزاری کار ایران

منبع سیاسی لبنان:

اسرائیل عامدانه ارتش و نیروهای یونیفل را هدف قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۹۸۴

یک منبع سیاسی لبنان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی عامدانه نیروهای ارتش این کشور و یونیفل را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، یک منبع سیاسی لبنان تاکید کرد که اصرار اسرائیل برای هدف قرار دادن نیروهای بین المللی (یونیفل) و یگان‌های ارتش لبنان یک اشتباه نبوده، بلکه یک برنامه ریزی قبلی و اقدام طراحی شده بوده است.

این منبع تاکید کرد: «اسرائیل از طریق هدف قرار دادن یگان‌های ارتش لبنان به دنبال اعمال فشار بر آنها برای عقب‌نشینی از جنوب لیطانی است تا ‌بنیامین نتانیاهو‌، نخست‌وزیر این رژیم بتواند در یک ماجرا جوئی نظامی مانع حضور حزب الله در این منطقه شود اما به دنیال درگیری با این یگان‌ها نیست به ویژه اینکه آن‌ها در صورت حمله ناگزیر به دفاع از خود خواهند شد و هر گونه درگیری در سطح منطقه و جهان نیز بازتاب نفی خواهد داشت». 

وی  گفت که هدف قرار دادن ارتش لبنان و یونیفل توسط اسرائیل تا زمانی که آنها نقشه موقعیت و استقرار خود در جنوب لیطانی را تغییر ندهند، برای این رژیم خودزنی محسوب می‌شود. 

این منبع تاکید کرد که نمایندگان اروپایی در لبنان توصیه می‌کنند که درگیر گسترش جنگ از غزه تا جبهه شمالی نشوند. آنها نسبت به جنون نتانیاهو در هر لحظه برای کشاندن لبنان به جنگ هشدار می دهند.

وی تاکید کرد که همه این نمایندگانی که بین بیروت و تل‌آویو رفت و آمد می کنند بیش از آنکه حامل پیغام های تهدید آمیز اسرائیل علیه لبنان باشند، نسبت به خویشتن داری و احتیاط توصیه و تاکید می کنند که هشدارهای اسرائیل به تهدید نزدیکتر هستند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز