خبرگزاری کار ایران

‌وزیر خارجه عربستان:

آتش بس در غزه باید اولویت همه تلاش‌های جهانی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۳۹

وزیر خارجه عربستان بر لزوم اقدام فوری برای برقراری آتش‌بس در غزه و به کار گرفتن همه تلاش‌های لازم برای کاهش تنش و جلوگیری از گسترش خشونت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، در جریان سفر به واشنگتن با «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

طبق این گزارش، در این دیدار روابط عربستان و امریکا و تحولات غزه و مسائل منطقه‌ای بررسی شد.

بن فرحان در این دیدار بر اهمیت اقدام فوری برای برقراری آتش‌بس در غزه و به کار گرفتن همه تلاش‌های لازم برای کاهش تنش و جلوگیری از گسترش خشونت به منظور منع پیامدهای خطرناک آن برای امنیت و صلح بین‌الملی تأکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که باید شرایط لازم برای ثبات و بازگشت به روند صلحی که ضامن حقوق مشروع ملت فلسطین باشد و نیز تلاش بیشتر برای برقراری مسیرهای امدادرسانی به غزه فراهم شود.

وی در مصاحبه با شبکه پی بی اس در پاسخ به پرسشی درباره وتوی آمریکا علیه قطعنامه شورای امنیت درخصوص غزه گفت: «متاسفانه، شاهد موضع گیری هستیم، می بینیم که آتش بس به نوعی کلمه بدی است و صراحتا باید بگویم من این مساله را درک نمی کنم».

وی افزود که عادتا شاهد آن هستیم که به هنگام درگیری در سطح بین المللی همواره به دنبال راهی برای پایان جنگ هستیم، از این رو از اینکه شورای امنیت نتوانسته موضع قاطعانه ای در این خصوص اتخاذ کند، ناامید هستیم و قطعا با امریکا در خصوص این تصمیم که قابل قبول نیست اختلاف نظر داریم.

وزیر خارجه عربستان به همراه شماری از وزرای خارجه کمیته کشورهای عربی و اسلامی برای گفت و گو درباره پرونده غزه به امریکا سفر کرده است.

بامداد امروز قطعنامه پیشنهادی امارات برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه با وجود کسب ۱۳ رای موافق در شورای امنیت با وتوی امریکا به عنوان عضو دائم شورا روبرو شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز