خبرگزاری کار ایران

یائیر لاپید:

نتانیاهو اعتماد عمومی و دستگاه‌ امنیتی به خود را از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۶۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت در حالی ادامه دارد که «یائیر لاپید» رهبر مخالفان دولت، تأکید کرد که اعتماد عمومی و دستگاه‌ امنیتی به خود را از دست داده و باید «از قدرت کناره‌گیری کند».

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، فراخوان‌ها برای کناره‌گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت در حالی ادامه دارد که «یائیر لاپید» رهبر مخالفان دولت، تأکید کرد که اعتماد عمومی و دستگاه‌ امنیتی به خود را از دست داده و باید «از قدرت کناره‌گیری کند».

رهبر مخالفان دولت نتانیاهو، با بیان این‌که «هر کس در این راه شکست بخورد نمی‌تواند ادامه دهد»، افزود: «فاجعه (هفتم اکتبر) با نام نتانیاهو ثبت شده و وی اعتماد دستگاه‌ امنیتی و مردم اسرائیل را از دست داده است. بنابراین باید تنها کار شایسته را انجام داده و از قدرت کنار برود».

یائیر لاپید در ادامه اظهارات انتقادآمیز خود علیه عملکرد دولت راستگرای نتانیاهو تصریح کرد: «وقت آن شده که این دولت که همانند مجازاتی که به آن دچار شدیم از قدرت کنار رفته و ما را رها کند».

لاپید همچنین نتانیاهو را عامل بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ اسرائیل در دوران حکمرانی او دانسته، و در این‌باره تاکید کرد: «نتانیاهو باید از زندگی ما بیرون برود».

در همین راستا، «شبکه ۱۳» اسرائیل یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌دهد ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان تأیید کردند که نخست‌وزیر اسرائیل باید فوراً یا بعد از پایان جنگ از سمت خود استعفا دهد.

۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تأیید کردند که نخست‌وزیر کنونی اسرائیل باید در پایان جنگ غزه استعفا دهد. ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۱۸ درصد معتقدند که نتانیاهو باید تا پس از جنگ در قدرت بماند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که نتانیاهو مسئول جنگ است، این در حالی است که ۳۳ درصد آن‌ها ارتش اسرائیل را مسئول درگیری‌های جاری می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان خواهان برگزاری انتخابات پس از پایان جنگ شده‌اند، در حالی که تنها ۲۶ درصد گفته‌اند که دولت فعلی باید در قدرت بماند.

در مورد اقتصاد نیز ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نطرسنجی گفته‌اند که سیاست‌های فعلی خوب نیست و تنها ۱۹ درصد ابراز رضایت کرده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی عمومی در پایان اکتبر گذشته، در اسرائیل نیز نشان داد که ۶۶ درصد از مردم خواستار استعفای نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری پس از پایان جنگ شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز