خبرگزاری کار ایران

بن علی خواستار بازگشت به تونس و زندگی در شرایط اقامت اجباری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۸

بن علی در مقابل بازگشت خود به تونس پیشنهاد داده است که به بازگرداندن دارایی‌های به غارت رفته این کشور کمک کند.

«زین العابدین بن علی» رئیس جمهوری مخلوع تونس خواستار بازگشت به تونس و زندگی در شرایط اقامت اجباری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «صافی سعید» از روزنامه نگاران تونسی در گفت‌و‌گو با یک شبکه تلویزیونی خصوصی گفت که بن علی از یکی از کشورهای عربی که به احتمال زیاد الجزایر است درخواست کرد برای بازگشت به کشورش میان وی و دولت تونس میانجیگری کند.

سعید افزود که بن علی خواستار میانجیگری برای بازگشت به تونس و زندگی در شرایط اقامت اجباری شد.

این روزنامه‌نگار تونسی تصریح کرد که بن علی در مقابل بازگشت خود به تونس پیشنهاد داده است که به بازگرداندن دارایی‌های به غارت رفته این کشور کمک کند؛ در عین حال که تاکید کرده است که وی در غارت این دارایی‌ها دست ندارد.

وی در ادامه به واکنش دولت‌های الجزایر یا تونس در مورد درخواست بن علی اشاره‌ای نکرد و این دو کشور نیز هنوز در این زمینه واکنشی نشان نداده‌اند.

بنا بر این گزارش، بن علی در پی انقلاب مردمی تونس در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ تونس را ترک کرد و به عربستان پناهنده شد. وی اکنون به اتهام قتل تظاهرکنندگان و فساد مالی تحت تعقیب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز