خبرگزاری کار ایران

حماس:

حملات اسرائیل ۶۰ درصد واحدهای مسکونی در نوار غزه را هدف قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۳۳

دفتر رسانه‌ای جنبش حماس اعلام کرد که حملات اسرائیل ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، سخنگوی دفتر رسانه‌ای جنبش حماس در غزه روز گذشته -یکشنبه- اعلام کرد که حملات اسرائیل از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر تاکنون ۶۰ درصد واحدهای مسکونی در نوار غزه را هدف قرار داده است.

سخنگو گفت: «در حملات رژیم صهیونیستی ۴۳ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و ۲۲۵ هزار واحد مسکونی نیز به طور جزئی تخریب شده است. این آمار نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه به طور کامل یا جزئی آسیب دیده است».

وی افزود: «تعداد اماکن دولتی تخریب شده به ۹۷ مقر و ۲۶۲ مدرسه می رسد که ۶۵ مدرسه به طور کامل از بین رفته است. همچنین ۸۳ مسجد کاملا تخریب شده و۱۶۶ ۱۶۶ مسجد نیز به طور جزئی آسیب دیده است. ۳ کلیسا نیز هدف این حملات قرار گرفته است». 

سخنگو گفت:‌ «تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است که شامل بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کودک  و ۳ هزار و ۵۰۰ زن می‌شود و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز مجروح شده اند که بیش از ۷۵ درصد آنها کودک و زن هستند».

وی گفت: « تعداد افراد مفقود در زیر آوار ساختمان‌ها یا جاده‌ها که امکان خارج کردن اجساد آنها نیست، از ۶ هزار نفر فراتر رفته است. همچنین ۲۰۱ نفر از اعضای کادر درمان،‌۲۲ نفر از تیم‌ها دفاع شهری و ۶۰ خبرنگار شهید شده‌اند. ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز پزشکی نیز از کار افتاده است. ۵۵ آمبولانس نیز مورد هدف قرار گرفته و ده‌ها دستگاه آمبولانس نیز به دلیل اتمام سوخت از کار افتاده‌اند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز