خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گردان‌های القسام:‌

به توافق تبادل اسرا نزدیک شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۰۸

سخنگوی گردان‌های القسام از تلاش میانجی‌های قطری جزئیات جدیدی از تلاش میانجی‌های قطری برای آزادی اسرا را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس شامگاه گذشته -دوشنبه-  در یک فایل صوتی اعلام کرد که میانجی‌های قطری تلاش‌هایی را برای آزادی زنان و کودکان بازداشت شده در ازای آزادی ۲۰۰ کودک و ۷۵ زن فلسطینی انجام داده‌اند که این رقم شامل تعداد کل زندانیان زن و کودک فلسطینی است که تا ۱۱ نوامبر توسط اشغالگران بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ زن و کودک از بین بازداشت شدگان خود در غزه شده است، تاکید کرد: «مقاومت به طرف‌های میانجی اعلام کرده است که به مدت ۵ روز آتش بس را اجرا و در این مدت ۵۰ زن و کودک را آزاد می‌کند».

ابوعبیده تاکید کرد: «مفاد آتش‌بس برای آزادی تعدادی از گروگان ها در غزه شامل برقراری آتش‌بس و اجازه ورود کمک‌ها به نوار غزه است، اما دشمن در حال وقت کشی است».

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز -سه شنبه- گزارش داد که اسرائیل و جنبش حماس به توافقی درباره گروگان‌های هفت اکتبر نزدیک هستند.

در این گزارش به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده آمده است:‌ «طبق این معامله اکثر زنان و کودکان اسرائیلی که ۷ اکتبر به گروگان گرفته شدند، آزاد می‌شوند». 

این مقام اسرائیلی گفت: «در صورت حل شدن جزئیات نهایی، توافق ممکن است ظرف چند روز آتی اعلام شود».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز