خبرگزاری کار ایران

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ:

یک تراژدی غیرقابل تحمل انسانی در غزه در حال رخ داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۲۶۷

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار اقدام فوری برای حفاظت از غیرنظامیان در غزه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار اقدام فوری برای حفاظت از غیرنظامیان در غزه شد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه خود با اشاره به تشدید خصومت‌ها در مناطق پرجمعیت شهری از جمله اطراف بیمارستان‌ها، نسبت به ایمنی جمعیت‌های آسیب‌پذیر از جمله کارکنان پزشکی، بیماران، نوزادان، افراد دارای معلولیت و سالمندان ابراز نگرانی شدید کرد. 

«ویلیام شومبورگ» رئیس این سازمان گفت: «یک تراژدی غیرقابل تحمل انسانی در مقابل چشمان ما در حال رخ دادن است. مردم شبانه‌روز با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که از ترس کشته شدن نمی‌توانند در خانه خود را باز کنند و درخواست کمک می‌کنند تا به امنیت برسند. من به عنوان یک کارمند بشردوستانه از اینکه نمی‌توانم به این تماس‌ها پاسخ دهم احساس ناامیدی می‌کنم، زیرا تیم‌های ما فاقد شرایط اولیه امنیتی برای حرکت در شمال غزه هستند».

این سازمان بر اهمیت جلوگیری از جدایی اعضای خانواده در هنگام تخلیه تأکید کرد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین خواستار جریان بلامانع کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شد، زیرا حدود ۱۰۰ هزار آواره اکنون فاقد وسایل ضروری مانند سرپناه، غذا، آب و بهداشت هستند.

بر اساس این بیانیه، صلیب سرخ واکنش اضطراری خود را در غزه تشدید کرده است و یک تیم جراحی را مستقر کرده و تجهیزات پزشکی حیاتی را برای حمایت از مراکز مراقبت های بهداشتی در سراسر نوار ارسال می‌کند.

این سازمان همچنین در روزهای اخیر کاروان‌های تخلیه بیماران و آوارگان شمال غزه را هماهنگ کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز