خبرگزاری کار ایران

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هدف قراردادن کاروان بشردوستانه خود در غزه را محکوم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۶۶

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از اینکه کاروان کمک‌های بشردوستانه آن در شهر غزه روز سه‌شنبه مورد هدف قرار گرفت، به شدت نگران است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به طرفین مخاصمه تعهدشان را در خصوص احترام و حمایت از کارکنان بشردوست در تمامی زمان‌ها طبق حقوق بین‌المللی بشردوستانه یادآوری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته بین المللی صلیب سرخ، یک کاروان این سازمان، متشکل از پنج کامیون و دو خودروی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حال حمل تجهیزات پزشکی نجات‌بخش به مراکز بهداشتی از جمله بیمارستان القدس جمعیت هلال احمر فلسطین بود که مورد اصابت قرار گرفت. دو دستگاه کامیون آسیب دیدند و یک راننده نیز دچارجراحت جزئی شد. 

ویلیام شومبرگ، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه گفت: «اینها شرایطی نیست که پرسنل بشردوستانه بتوانند تحت آن‌ها کار کنند. ما اینجا هستیم تا کمک‌های فوری به غیرنظامیان نیازمند ارائه کنیم. اطمینان از اینکه کمک‌های حیاتی می‌تواند به مراکز پزشکی برسد، یک تعهد قانونی بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه است.» 

پس از حادثه، کاروان مسیر خود را تغییر داد و به بیمارستان الشفا رسید و در آنجا تجهیزات پزشکی را تحویل داد. پس از آن، کاروان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شش آمبولانس را با بیمارانی که به شدت زخمی شده بودند تا گذرگاه رفح همراهی کردند. 

درباره کمیته بین المللی صلیب سرخ

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یک سازمان بی‌طرف، بی‌غرض و مستقل که رسالت منحصراً بشردوستانه آن برگرفته از کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو است. این سازمان به افرادی که در سراسر جهان متأثر از مخاصمات مسلحانه و دیگر خشونت‌ها قرار دارند، کمک می‌کند و اغلب در کنار شرکای صلیب سرخ و هلال احمر خود، هر چه در توان دارد را برای حفاظت از جان و کرامت انسانی آن‌ها و تسکین درد و رنج‌شان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز