خبرگزاری کار ایران

کلمبیا و شیلی سفرای خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواندند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۵۱۰

کلمبیا و شیلی با انتقاد از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در غزه، سفرای خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواندند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کلمبیا و شیلی با انتقاد از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در غزه، سفرای خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواندند.

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا اعلام کرد: «اگر اسرائیل کشتار مردم فلسطین را متوقف نکند، ما نمی‌توانیم آنجا باشیم».

پترو در تاریخ ۱۹ اکتبر با «گالی داگان» سفیر رژیم صهیونیستی در کلمبیا برای رایزنی درباره وضعیت نوار غزه ملاقات کرده بود.

«گابریل بوریچ» رئیس‌جمهوری شیلی نیز گفت که این کشور به دلیل «نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در نوار غزه توسط اسرائیل، سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی را فرا می‌خواند.

وزارت خارجه شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به نقض غیرقابل قبول حقوق بشردوستانه بین‌المللی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شده است، دولت شیلی تصمیم گرفته است تا خورخه کارواخال، سفیر این کشور در اسرائیل را برای مشورت به سانتیاگو فرا بخواند».

وزارت خارجه شیلی اعلام کرد که به شدت این عملیات نظامی را محکوم می کند و با نگرانی بسیار شاهد آن است که اقدام‌های اسرائیل مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان فلسطینی در غزه را به دنبال دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز