خبرگزاری کار ایران

بازداشت ۷۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۰۰

باشگاه اسرای فلسطین از بازداشت ۷۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، باشگاه اسرای فلسطین امروز -دوشنبه- اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی حدود ۷۰ فلسطینی از جمله دو زن از قدس، دو خبرنگار و اسرای سابق را در کرانه باختری دستگیر کردند.

باشگاه اسرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته و بامداد امروز نیروهای رژیم اشغالگر کمپین بازداشت گسترده‌ای را آغاز کردند که دستکم ۷۰ شهروند از کرانه باختری را هدف قرار داد که شامل دو زن از قدس، دو خبرنگار و اسرای سابق نیز شده است. بازداشت‌ها در بیشتر استان‌های کرانه باختری از جمله قدس رخ داده است». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «کمپین‌های بازداشت در کرانه باختری به بالاترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است، به گونه‌ای که از هفتم اکتبر تاکنون ۵۴۰ نفر  در استان‌های الخلیل  و قدس دستگیر شده‌اند، علاوه بر این کارگران نیز از این موج بازداشت‌ها در امان نمانده‌اند و بازداشت‌شدگان در غزه که تعداد و هویت آنها هنوز مشخص نیست، به این آمار افزوده می‌شود». 

باشگاه اسرا اعلام کرد: «عملیات دستگیری شامل همه گروه‌ها اعم از کودکان، زنان و سالمندان شده و نیروهای اشغالگر طی آن سیاست تهدید، ضرب و شتم شدید اسرا، انجام خرابکاری‌های گسترده و تخریب منازل را در پیش گرفته‌اند».

شمار دستگیری‌ها در کرانه باختری از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز