خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۳۶۵

عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از تصمیم برای تعلیق کمک به فلسطین، افزایش شمار شهدای غزه به ۶۸۷ نفر و رایزنی بایدن با متحدان اروپایی درباره حمایت از اسرائیل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۶۸۷ نفر رسیده است که ۱۴۰ نفر آنها کودک هستند.

- دو مقام غربی اعلام کردند که رئیس‌جمهوری ایالات متحده قصد دارد با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس تماس بگیرد تا درباره واکنش هماهنگ به درگیری‌های جاری میان طرفین اسرائیل و فلسطینی گفت‌وگو کند.

- وزیر امور خارجه ایران با جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد تحولات جاری فلسطین به صورت تلفنی رایزنی و گفت وگو کرد.

- حماس طی بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که تا زمانی که فلسطین زیر آتش رژیم صهیونیستی باشد، درباره مسأله گروگان‌ها مذاکره نخواهیم کرد.

- اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارنظر یکی از مقام‌های این اتحادیه که از تعلیق کمک‌های اروپا به فلسطین خبر داده بود، اعلام کرد که این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.

- رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل متحد خواست تا اقدامی فوری علیه ادامه تجاوزات اسرائیل به فلسطینی‌ها انجام دهد.
- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل همچنان روزهای سختی در پیش دارد.
- کاخ سفید اعلام کرد که برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی ندارد.
- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ‌گونه اطلاعات یا شواهدی مبنی بر مشارکت مستقیم ایران در حملات فلسطین به اسرائیل وجود ندارد.
- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که از ایران می‌خواهیم درگیر بحران اسرائیل نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز