خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت غرب از اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی/ مصر و روسیه خواستار خویشتن داری شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۳۲۳

کشورهای غربی عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، چندین کشور غربی و در صدر آنها فرانسه، آلمان و ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا امروز –شنبه-  حمله غافلگیرانه جنبش حماس از غزه به اسرائیل را محکوم و با تل آویو اعلام همبستگی کردند. 

وزارت خارجه فرانسه امروز اعلام کرد که حملات جاری علیه اسرائیل را به شدت محکوم و بر لزوم تامین امنیت این رژیم تاکید می کند.
 
« جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر نوشت:‌«لندن همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهد کرد».
 
دولت ایتالیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات حماس حمایت می‌کند. 
«آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان نیز حملات غزه علیه اسرائیل را به شدت محکوم کرد و در توئیتی نوشت که با اسرائیل اعلام همبستگی کرده و از این رژیم برای دفاع از خود که توسط قوانین بین المللی تضمین شده است، حمایت می کند.

«جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که این اتحادیه به صراحت حملات حماس را محکوم و با اسرائیل اعلام همبستگی می کند. 

بوررل در توئیتی نوشت: « ما اخباری را که از اسرائیل می‌رسد با نگرانی دنبال و به صراحت حملات حماس را محکوم می کنیم. این خشونت وحشتناک باید فورا متوقف شود. تروریسم و خشونت هیچ چیزی را حل نمی کند»
اوکراین نیز با محکوم کردن عملیات حماس بر حق اسرائیل در دفاع از خود تاکید کرد.
 
این در حالی است که روسیه از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی خواست تا خویشتن داری کنند.
 
« میخائیل بوگدانوف»، نماینده کرملین در امور خاورمیانه و آفریقا گفت: «ما با اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و اعراب در تماس هستیم. ما همواره به خویشتن داری دعوت می کنیم». 
 
وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای نسبت به عواقب جدی تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطین هشدار داد و خواستار خویشتنداری و پرهیز از قرار دادن غیرنظامیان در معرض خطرهای بیشتر شد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز