خبرگزاری کار ایران

ستاد عملیات مشترک عراق:

۱۲ نقطه مرزی با ایران ایجاد کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۴۵

معاون ستاد عملیات مشترک عراق از ایجاد ۱۲ نقطه مرزی با ایران در چارچوب توافق نامه امنیتی دو جانبه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واع، «قیس المحمداوی»، معاون ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که در چارچوب توافقنامه امنیتی دو جانبه ۱۲ نقطه مرزی با ایران ایجاد شده است. 

المحمداوی گفت: «در رابطه با توافقنامه امنیتی با ایران، کمیته عالی به ریاست قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی و متشکل از افسران متخصص از وزارتخانه‌های دفاع، کشور و همچنن دستگاه‌های امنیتی نزدیک به یک سال است که برای ایجاد سازوکاری برای توافق با جمهوری اسلامی ایران برای کنترل مرزها توسط واحدهای فدرال ما به‌ویژه یگان‌های مرزی تلاش کرده‌اند».

وی افزود: «توافق شده است که مخالفان ایرانی کرد از مرزها دور شوند». 

المحمدوای گفت: «این سازوکار شروع به کار کرده و طی دو هفته گذشته بیش از ۱۰ تا ۱۲ نقطه توسط یگان‌های مرزی کنترل شده و مخالفان کرد ایرانی طبق مکان‌های مشخص از مرز به سمت مرکز منتقل شده‌اند». 

وی افزود که این امر برای تکمیل اجرای توافقنامه امنیتی بین عراق و ایران انجام می شود.

این مقام عراقی ادامه داد: «قانون اساسی عراق روشن است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که کشور سکوی پرتابی برای تجاوز به کشورهای همسایه اعم از ایران، ترکیه و سایر کشورها باشد و از سوی دیگر اجازه نمی‌دهیم حاکمیت کشور توسط همسایگان و یا هر کشور دیگری نقض شود». 

این در حالی است که الاعرجی صبح امروز –یکشنبه- به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در راس هیئت امنیتی راهی تهران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز