خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر پیشین اوکراین:

نیروهای کی‌یف کل توان تهاجمی خود را از دست داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۳۹۴

نخست‌وزیر پیشین اوکراین تاکید کرد که نیروهای این کشور کل قدرت تهاجمی را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «نیکلای آزاروف»، نخست‌وزیر پیشین اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی به طور کامل قدرت تهاجمی خود را از دست داده‌اند و اکنون از موضع ضدحمله ناموفق به موقعیت دفاعی منتقل شده‌اند. 

آزاروف در صفحه خود در فیسبوک نوشت: «ضدحمله ناموفق اوکراین ضربه دردناکی به ولودیمر زلنسکی‌ وارد کرد چرا که ‌کی یف انتظارات مردم و متحدان غربی خود را بیش از حد بالا برد. اکنون همه در دفتر زلنسکی از ستاد کل می‌خواهند فورا موفقیت‌هایی در جبهه جنگ محقق کند تا به شرکای غربی اطلاع داده شود». 

وی افزود: «اصلا چیزی برای ارائه به شرکا وجود ندارد، این در حالی است که اوکراین بیش از ۵۰ درصد تسلیحات غربی را مصرف کرده و ارتش در جریان ضدحمله خود دست‌کم یک‌پنجم تسلیحات ارائه شده از سوی کشورهای ناتو را از دست داده است».

آزاروف ادامه داد: «اکنون نیروهای اوکراینی در حال انتقال از موقعیت حمله به موقعیت دفاع هستند و این یک نشانه نگران‌کننده دال بر از دست دادن کامل ظرفیت تهاجمی است. در عین حال غرب به تدریج این موضوع را درک می کند که اوکراین هیچ برنامه‌ای ندارد و بر این اساس، خودداری شرکای کی‌یف  از ارائه کمک مالی به اوکراین افزایش خواهد یافت». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز