خبرگزاری کار ایران

پوتین:

هیچ تغییری در روابط مسکو و ایروان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۶۰

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که هیچ تغییری در روابط مسکو وایروان ایجاد نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه با ارمنستان که بسیاری آن را بحران‌زده و رو به افول توصیف می‌کنند، تاکید کرد که هیچ تغییری در روابط روسیه و ارمنستان ایجاد نشده است.

پوتین درباره وضعیت کنونی منطقه در درگیری قره‌باغ تصریح کرد پس از آنکه رهبری ارمنستان حاکمیت باکو بر قره باغ را به رسمیت شناخت، وضعیت به طور چشمگیری تغییر کرده است.

وی ادامه داد: «وقتی ارمنستان تشخیص می‌دهد که قره باغ بخشی از آذربایجان است، ما چه باید انجام دهیم؟».

پوتین در عین حال اعتراف کرد که مسائل دیگری از جمله موضوعات بشردوستانه، مشکل امنیت ارامنه قره باغ و همچنین ماموریت نیروهای حافظ صلح روسیه همچنان حل نشده باقی مانده است.

وی گفت: «‌مسائل انسانی که مانع از هر نوع پاکسازی قومی در منطقه می‌شود، از بین نرفته است». 

پوتین تاکید کرد که رهبری آذربایجان به او اطمینان داده است که قصد به هیچ نوع پاکسازی قومی ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره  گفت و گو با «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان گفت: «او پیام مفصلی برای من ارسال کرد و ما در تماس هستیم. ما هیچ مشکلی با ارمنستان یا نخست وزیر این کشور نداریم. ما دائما با او در تماس هستیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز