خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ژاپن:

سفر رهبر کره شمالی به روسیه را زیر نظر داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۳۷۵

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد که توکیو سفر رهبر کره شمالی به روسیه را زیر نظر دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «یوشیماسا هایاشی»، وزیر خارجه ژاپن گفت که توکیو به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره سفر «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی به روسیه ادامه می‌دهد.

وی امروز -سه‌شنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره موضع توکیو در قبال سفر کیم جونگ‌اون به روسیه برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های نظامی گفت: «با توجه به جنبه‌ای که اشاره کردم، به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات با اهتمام بالایی ادامه می‌دهیم. درباره جزئیات یا نتایج نشست رهبران کره شمالی و روسیه ما به عنوان دولت ژاپن در موقعیتی نیستیم که در این زمینه پاسخی ارائه دهیم، اما هرگونه انتقال تسلیحات از کره شمالی در تعارض با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. ما تحولات را از نزدیک دنبال می کنیم تا ببینیم آیا تخلفی در این زمینه وجود دارد یا خیر».

«هیروکازو ماتسونو»، دبیر کابینه ژاپن نیز پیش از این اعلام کرد که توکیو این وضعیت را به دلیل پیامدهای آن از جمله تاثیر احتمالی بر وضعیت اوکراین با نگرانی دنبال می‌کند.

رهبر کره شمالی صبح امروز وارد روسیه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز