خبرگزاری کار ایران

هر آنچه باید درباره وزیر دفاع جدید اوکراین بدانید؛ «رستم عمروف» کیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۶۰

وزیر دفاع جدید اوکراین کیست؟

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، «رستم عمروف»، رئیس آژانس اصلی خصوصی‌سازی اوکراین را به عنوان وزیر دفاع این کشور در زمان جنگ پیشنهاد کرده است.

نامزدی عمروف باید قبل از انتصاب توسط پارلمان تایید شود.

اما وزیر دفاع پیشنهادی زلنسکی کیست؟ 

 

عمروف، ۴۱ ساله، یک تاتار اهل کریمه، ‌قومی ترک از شبه‌جزیره اوکراین دریای سیاه است‌. او در سمرقند در ازبکستان در یک خانواده تاتار کریمه متولد شد که در دهه ۱۹۴۰ از شوروی سابق تبعید شدند. از سال ۲۰۲۰، عمروف یکی از اعضای گروه ویژه دولت اوکراین بوده است که بر روی استراتژی پایان دادن به اشغال کریمه کار می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۲۲، عمروف که در آن زمان یک قانونگذار از حزب حامی اروپا بود، رئیس صندوق دارایی دولتی شد، آژانسی که دارایی‌های دولتی را به سرمایه‌گذاران خصوصی می‌فروشد. او را به ایجاد تحول در نهادی می‌شناسند که اغلب در رسوایی‌های فساد غرق شده است. او همچنین فروش اموال دولتی را از سر گرفت و درآمدهای بی‌سابقه‌ای را برای کشور در طول جنگ به دست آورد. 

عمروف که توسط افراد نزدیک به او به عنوان یک مذاکره‌کننده با استعداد توصیف می‌شود، یکی از اعضای تیم اوکراینی بود که در مارس ۲۰۲۲، یک ماه پس از حمله تمام‌عیار روسیه، با روسیه مذاکره کرد. او همچنین در گفت‌وگوهای مربوط به قرارداد غلات دریای سیاه و تبادل اسرا، از جمله جنگجویان آزوف اوکراین که در نبرد برای شهر جنوبی ماریوپول در سال ۲۰۲۲ اسیر شدند، شرکت کرد. او در جریان سفر زلنسکی به عربستان سعودی در ماه مه، یکی از اعضای هیئت بود و «اولنا زلنسکا»، بانوی اول را در سفر به امارات متحده عربی در ماه مارس همراهی کرد.

عمروف کار خود را در بخش خصوصی آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۴ به یکی از اپراتورهای تلفن همراه پیشرو اوکراین پیوست. در سال ۲۰۱۳ شرکت سرمایه‌گذاری خود، «استم» (ASTEM)‌ و بنیاد آن را راه‌اندازی کرد. وی دارای مدرک لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس در رشته مالی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز