خبرگزاری کار ایران

پارلمان انگلیس:چین تهدیدی برای ماست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۴۸۵

کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس سیاست چی در منطقه اقیانوسیه را تهدیدی علیه این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس اعلام کرد که چین تهدیدی برای کشور و منافع آن در منطقه اقیانوس هند و آرام است و سیاست پکن در قبال لندن به طور فزاینده‌ای تهاجمی است.

در گزارش این کمیته تاکید شده است که فعالیت حزب کمونیست چین تهدیدی برای انگلیس و منافع آن است. رقابت بین کشورها متمایز به اراده قاطع است اما رفتار حزب کمونیست چین در حال حاضر متمایز به دشمنی روزافزون در قبال انگلیس است. 

در این گزارش به لندن توصیه شده است تا دیپلماسی بازدارنده را با تقویت سیاست دفاعی از جمله حفاظت از تایوان توسعه دهد. 

کمیته روابط خارجی انگلیس تاکید کرده است: «دولت باید اقدامات هدفمند و خطوط قرمزی را شناسایی کند که به آن اجازه می‌دهد سیاست مؤثر دیپلماسی بازدارنده را تدوین و اجرا کند تا به حفاظت از حق تعیین سرنوشت مردم تایوان کمک کند». 

این کمیته همچنین خواستار حفظ اولویت روابط انگلیس با کشورهای منطقه اقیانوسیه و گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری با آنها شده و تاکید شده است که این امر برای اقتصاد کشور و شرکای آن در جهان مفید خواهد بود.

وزارت خارجه چین پیشتر گزارش داده بود که «جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه به چین سفر رسمی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز