خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند:

بی‌نتیجه ماندن نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ به دلیل اختلاف بر سر اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۹۰۱

دو مقام هندی گفتند که جلسات بین سیاستگذاران اقتصادی و وزرای دارایی گروه ۲۰ به دلیل اختلافات بین قدرت‌های بزرگ بر سر اوکراین، بدون بیانیه مشترک، به پایان می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دو مقام هندی گفتند که جلسات بین سیاستگذاران اقتصادی و وزرای دارایی گروه ۲۰ به دلیل اختلافات بین قدرت‌های بزرگ بر سر اوکراین، بدون بیانیه مشترک، به پایان می‌رسد.

یک مقام دولت هند خاضر در آخرین روز مذاکرات این گروه که در شهر گاندیناگار در غرب هند برگزار می‌شود، گفت: «همه دستور کار ما رو به جلو است و همه روی آن توافق کرده‌اند».

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود خاطرنشان کرد: «اکثر کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به دنبال محکومیت شدید روسیه و جنگ در اوکراین بودند، در حالی که روسیه و چین با چنین اقدامی مخالف بودند. کشورهای عضو، همانطور که برخی کشورها اصرار داشتند این درگیری را یک جنگ توصیف کنند، در حالی که روسیه کارزار خود را که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است، یک عملیات نظامی ویژه توصیف می‌کند.»

این مقام هندی به رویترز گفت که میانجی‌گری صلح بین روسیه و اوکراین خارج از صلاحیت گروه ۲۰ است و بهتر است سازمان ملل این نقش را نیز از طریق مذاکرات دوجانبه ایفا کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز