خبرگزاری کار ایران

تایمز گزارش داد:

طرح انگلیس برای ردیابی و مکان‌یابی مهاجران غیر‌قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۳۲

روزنامه تایمز از تلاش مقام‌های انگلیسی برای ردیابی و مکان یابی مهاجران غیر قانونی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رزونامه تایمز گزارش داد که مقام‌های انگلیس در حال بررسی امکان صدور دستبندهای ردیابی با امکان «جی پی اس» برای مهاجران غیرقانونی به منظور کاهش هزینه نگهداری آنها در مراکز اقامتی هستند.

منابع آگاه به این روزنامه اعلام کردند که بیش از ۱۷۵ هزار نفر در انگلیس منتظر پاسخ دولت به درخواست‌های پناهندگی هستند و در حال حاضر  مراکز ویژه مهاجرت نگهداری می‌شوند، اما تعداد این افراد مراکز کافی نیست. 

طبق این گزارش، نگهداری مهاجران غیرقانونی حدود ۴ میلیارد پوند معادل ۵ میلیارد دلار در سال برای مالیات‌دهندگان انگلیسی هزینه دارد و نگهداری بیش از ۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی در هتل‌ها حدود ۶ میلیون پوند معادل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در روز هزینه به این کشور تحمیل می‌کند. 

در عین حال، دولت انگلیس در طرح مذکور نگران است که این کشور دستبندهای کافی برای ردیابی الکترونیکی همه مهاجران غیرقانونی در اختیار نداشته باشد و همین برنامه به سرمایه‌گذاری بزرگی نیاز دارد. علاوه بر این، چنین اقدامی می‌تواند باعث نارضایتی فعالان حقوق بشر و به تبع، شکایت آنان  علیه مقام‌های انگلیس شود.

«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس حل مشکل مهاجران غیرقانونی را یکی از پنج وظیفه اصلی دولت خود توصیف کرده بود.

شمار مهاجران غیرقانونی که با قایق‌های ناامن از طریق کانال مانش به سواحل انگلیس می‌رسند در چند سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی از این است که تعداد کل مهاجرانی که از فرانسه از طریق کانال مانش وارد انگلیس شده‌اند، در ماه آگوست به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز