خبرگزاری کار ایران

بولتون:

سیاست بایدن صرفا شکست کی‌یف را به تعویق می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۱۶۷

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا گفت که سیاست دولت آمریکا در رابطه با اوکراین، شکست کی‌یف را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا، در مقاله‌ای که در وب‌سایت وال استریت ژورنال منتشر شد، نوشت که سیاست دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با اوکراین، شکست کی‌یف را به تعویق می‌اندازد.

به گفته بولتون، «شکست‌های تهاجمی اوکراین و موفقیت‌های دفاعی روسیه یک دلیل مشترک دارند: ارائه آهسته، متزلزل و غیراستراتژیک کمک‌های نظامی توسط غرب؛ بحث‌های زنجیره‌ای بر سر تامین این یا آن سیستم تسلیحاتی، ترس همیشگی از این که روسیه به آن کمک کند.»

وی افزود: «تشدید جنگ علیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و گاه به گاه شمشیرهای اتمی کرملین احتیاط فلج‌کننده‌ای را در پایتخت‌های غربی ایجاد کرده است.اگرچه بریتانیا تحت رهبری بوریس جانسون از برنامه خود در این زمینه منصرف نشد، به نظر می‌رسد ناتو تمایلی به انجام تعهد خود برای بازگرداندن حاکمیت کامل اوکراین ندارد».

وی خاطرنشان کرد: «این تردید محصول بازدارندگی موفق کرملین است نه ضرورت استراتژیک آمریکا. ناتوانی اوکراینی‌ها برای دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ، به دور از اجتناب‌ناپذیر بودن، نتیجه طبیعی استراتژی ایالات متحده است که هدف آن صرفاً جلوگیری از تسخیر روسیه است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز