خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

واکنش کاخ سفید به تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای/ سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان/ برعهده گرفتن مسئولیت ‌انفجار انتحاری در پاکستان از سوی داعش

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۷۱۴

واکنش کاخ سفید به تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای، سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان و برعهده گرفتن مسئولیت ‌انفجار انتحاری در پاکستان از سوی داعش از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، گروه تروریستی داعش امروز -دوشنبه- طی بیانیه‌ای تلگرامی مسئولیت انفجار انتحاری در پاکستان را بر عهده گرفت.

- وزیر امور خارجه ضمن عرض تسلیت به مناسبت عملیات تروریستی اخیر در منطقه زینبیه در دمشق به ملت و دولت سوریه و همچنین اقدام روز گذشته در باجور پاکستان و محکوم کردن آنها، این اقدامات را زنگ خطری دانست که در تحرکات تروریستی به صدا در آمده و همه طرف‌ها باید آن را جدی بگیرند.

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: توسعه مناسبات ایران و سوریه در حوزه‌های سیاسی، تجاری، انرژی، علمی و… در مسیر درست پیشرفت قرار دارد.

- مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید، قرار است هفته آینده در مذاکرات صلح اوکراین در عربستان سعودی شرکت کند.

- کاخ سفید از اظهارات معاون رئیس شورای امنیت روسیه مبنی بر اینکه این کشور ممکن است در صورت موفقیت ضدحمله اوکراین به سلاح هسته‌ای متوسل شود، انتقاد کرده و آن را «غیرمسئولانه» خواند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز