خبرگزاری کار ایران

فیصل المقداد:

مسئولان اطلاعاتی غربی برای رایزنی درباره مبارزه با تندرو‌ها به دمشق سفر کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۹

برخی از کشورهای غربی مایل به همکاری امنیتی با سوریه هستند زیرا تروریست‌هایی که از اروپا به ترکیه و پس از آن به سوریه می‌آیند تبدیل به منبع تهدید برای کشورهای اروپایی شده‌اند.

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که برخی از مسئولان اطلاعاتی کشورهای غربی برای رایزنی درباره مبارزه با جماعت‌های تندرو به دمشق سفر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، المقداد گفت که برخی دولت‌های غربی اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که جایگزینی برای «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه وجود ندارد.

وی افزود که بین مسئولان امنیتی و رهبران سیاسی غربی که خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت هستند، به شدت اختلاف وجود دارد.

المقداد در ادامه تاکید کرد که نمایندگان بسیاری از دستگاه‌های اطلاعاتی غربی اخیرا از دمشق دیدار کرده‌ و درباره مبارزه با جماعت‌های تندرو با مسئولان سوری بحثو گفت‌وگو کردند.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که برخی از کشورهای غربی درخواست بازگشت دیپلمات‌های خود به دمشق را داده‌اند و برخی از آن‌ها منتظر نتایج کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ هستند و برخی از آن‌ها نیز در انتظار تحولات آینده سوریه هستند.

وی تاکید کرد که برخی از کشورهای غربی مایل به همکاری امنیتی با سوریه هستند زیرا تروریست‌هایی که از اروپا به ترکیه و پس از آن به سوریه می‌آیند، تبدیل به منبع تهدید برای کشورهای اروپایی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز