خبرگزاری کار ایران

دومین روز همه‌پرسی قانون اساسی مصر آغاز شد

کد خبر : ۱۳۷۱۳۳

دومین روز از همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر امروز صبح ساعت ۹ به وقت محلی آغاز شد و ساعت ۹ شب به پایان می‌رسد.

دومین و آخرین روز از همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، شهروندان مصری دقایقی پیش برای مشارکت در دومین و آخرین روز از همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر پای صندوق‌های رای رفتند.

دومین روز از همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر ساعت ۹ صبح امروز - چهارشنبه - به وقت محلی آغاز شد و ساعت ۹ شب به پایان می‌رسد.

در همین حال، «ایهاب بدوی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر شب گذشته گفت که بر اساس دستور «عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت این کشور همه پرسی قانون اساسی جدید مصر فقط روزهای ۱۴ و ۱۵ ژانویه برگزار می‌شود.

وی افزود که امروز آخرین روز از برگزاری همه‌پرسی برای قانون اساسی جدید مصر است.

کمیته عالی انتخابات مصر نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام مراکز انتخاباتی که روز گذشته ساعت ۹ به وقت محلی به روی رای‌دهندگان باز شده بود، راس ساعت ۹ شب بسته شد.

در این بیانیه آمده است که میزان مشارکت مردم در همه‌پرسی چشمگیر بود.

در بیانیه کمیته عالی انتخابات مصر، برخی گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های جمعی مبنی بر تمدید زمان همه‌پرسی تا روز پنجشنبه را رد کرده و تاکید کرد که این همه‌پرسی بر اساس دستور رئیس جمهوری این کشور فقط طی روزهای ۱۴ و ۱۵ ژانویه جاری برگزار می‌شود.

از طرف دیگر، این کمیته اعلام نتایج نهایی را منوط به شمارش کامل آرای مصری خارج و داخل این کشور دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز