خبرگزاری کار ایران

ژاپن تایمز:

ایران از انزوا خارج می شود، اسرائیل منزوی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۷۵۵

روزنامه ژاپن تایمز وضعیت ایران را در حال خروج از انزوا و بهبود روابط منطقه‌ای و وضعیت اسرائیل را در حال انزوا توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی نوشت: «همان طور که ایران از انزوا خارج می‌شود، اسرائیل منزوی می‌شود».

در این گزارش آمده است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری جلسه کابینه امنیتی خود را در زمان جنگ در یک پناهگاه برگزار کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «این رژیم همچنین در شمال سرزمین های اشغالی در حال آماده سازی پناهگاه‌هایی برای درگیری طولانی مدت است. ارتش اسرائیل نیز در حال کار بر روی یک سیستم لیزری جدید برای رهگیری موشک هاست».

به نوشته این روزنامه، تمرکز صهیونیست‌ها بر ایران و توانمندی‌های هسته‌ای آن است.

ژاپن تایمز نوشت: «اسرائیل سال‌هاست که ایران مجهز به سلاح هسته‌ای را یک تهدید برای موجودیت خود می‌داند و توان خود را صرف مقابله با این کشور و متحدان منطقه ای آن در سوریه، لبنان و فلسطین کرده است».

این روزنامه در ادامه افزود: «این در حالی است که طی چند ماه گذشته اتفاق های جدیدی رخ داده است، ایران از انزوای دیپلماتیک خارج شده و یک ائتلاف نظامی کلیدی با روسیه ایجاد کرده است که از طریق آن به دنبال دفاع هوایی است، همچنین روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی را احیا کرده و متحدانش را به شلیک موشک به اسرائیل سوق می‌دهد».

در این گزارش آمده است: «ایران همچنین در حال غنی‌سازی روزافزون اورانیوم است هر چند هرگونه طرحی برای ساخت بمب را رد می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز