خبرگزاری کار ایران

در خواست زلنسکی برای دریافت سامانه‌های دفاع هوایی کره جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۳۶

رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی کره جنوبی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از کره جنوبی خواست تا سامانه‌های دفاع هوایی به کی‌یف ارائه دهد.

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که «یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی نخستین دیدار مستقیم خود را با زلنسکی به درخواست او در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما برگزار کرد. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در این باره گزارش داد که رئیس‌جمهور این کشور به کی‌یف وعده ارائه کمک‌های بیشتر به ویژه تجهیزات مین‌زدایی و آمبولانس‌ها را داده است. 

در این دیدار همچنین زلنسکی فهرستی از عناصر کمکی مورد نیاز را که مشمول سلاح‌های غیرتهاجمی هستند، به یون سوک یول تحویل داد.

زلنسکی گفت: «اعلام می‌کنم که محدودیت‌هایی در زمینه پشتیبانی تسلیحاتی وجود دارد. اما در عین حال معتقد هستم که این  محدودیت‌های کره جنوبی نباید برای سامانه‌های دفاعی و حفاظت از شبکه برق که کره جنوبی در حال حاضر ارائه نمی‌کند، اعمال شود، زیرا سامانه‌های دفاع هوایی تسلیحات نیستند، بلکه صرفا تجهیزات دفاعی هستند. ما واقعا از کره جنوبی می‌خواهیم که در این منطقه و در برابر حملات هوایی احتمالی روسیه از ما حمایت کند».

زلنسکی تاکید کرد که اوکراین هم اکنون مانند کره جنوبی در ۷۰ سال پیش است که به کمک سایر کشورها نیاز داشت و به کمک آنها به کشوری آزاد و مرفه تبدیل شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز