خبرگزاری کار ایران

مقام نظامی آمریکا:

آماده جنگ در فضا هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۶۹

یک مقام نظامی آمریکا بر آمادگی کشورش برای جنگ در فضا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «جسی مورهاوس»، مقام نظامی فرماندهی فضایی آمریکا گفت که کشورش پس از توسعه فناوری‌های ضد ماهواره برای مقابله با تهدیدات ناشی از کشورهای تحریک آمیز مانند روسیه و چین آماده درگیری در فضاست.

وی گفت: «تجاوز روسیه و چشم‌انداز چین برای تبدیل شدن به قدرت فضایی برتر تا اواسط قرن کنونی راهی غیر از آماده شدن برای درگیری‌های مداری برای آمریکا باقی نگذاشت. ما اگر مجبور شویم آماده جنگ در فضا هستیم». 

این مقام نظامی آمریکا افزود: «اگر طرفی ایالات متحده یا هر یک از منافع‌مان یا منافع متحدان و شرکایمان را که با آنها معاهداتی برای حمایت متقابل دفاعی داریم، تهدید کند، آماده جنگ هستیم».

وی تاکید کرد: «به توسعه فناوری‌های ضد ماهواره‌ای ادامه می‌دهیم، نه به این دلیل که دنبال جنگ هستیم بلکه این بهترین راه برای جلوگیری از درگیری است، ما این کار را بدون انجام آزمایش‌های غیرمسئولانه انجام خواهیم داد».

مورهاوس تاکید کرد: «ما توانمندی‌های مختلفی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، به توسعه قابلیت‌هایی ادامه خواهیم داد که به ما امکان حفظ موقعیت بازدارندگی معتبر را می‌دهد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز