خبرگزاری کار ایران

توافق بایدن و مک‌کارتی بر سر افزایش سقف بدهی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۶۳۹

رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا عصر شنبه به وقت محلی، به توافقی اولیه برای افزایش سقف بدهی ۳۱ و چهار دهم تریلیون دلاری دولت فدرال دست یافته و به بن‌بست چند ماهه پایان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیسجمهوری آمریکا و «کوین مک کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا عصر شنبه به وقت محلی، به توافقی اولیه برای افزایش سقف بدهی ۳۱ و چهار دهم تریلیون دلاری دولت فدرال دست یافته و به بن‌بست چند ماهه پایان دادند.

مک کارتی طی توییتی در این‌باره نوشت: «همین الان گفت‌وگوی تلفنی با بایدن را به پایان رساندم. پس از اینکه او زمان را تلف کرده و ماه‌ها از مذاکره امتناع کرد، ما اصولاً به توافقی رسیدیم که شایسته مردم آمریکا است».

بایدن نیز در بیانیه‌ای این توافق را «گامی مهم رو به جلو» خوانده و اعلام کرد: «این توافق نشان‌دهنده یک سازش است، به این معنی که همه به آنچه می‌خواهند، نمی‌رسند. این مسئولیت حکومت است».

این قرارداد محدودیت بدهی را به مدت دو سال افزایش می‌دهد و در عین حال مخارج را در آن زمان محدود می‌کند، وجوه استفاده نشده کووید را پس می‌گیرد، روند صدور مجوز برای برخی از پروژه‌های انرژی را سرعت می‌بخشد و شامل برخی از الزامات کاری اضافی برای برنامه‌های کمک غذایی آمریکایی‌های فقیر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز