خبرگزاری کار ایران

انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۳۵

روند رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از ساعت هشت صبح امروز -یکشنبه- به وقت محلی آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روند رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از ساعت هشت صبح امروز -یکشنبه- به وقت محلی آغاز شد. 

شعب انتخاباتی تا ساعت ۱۷ به وقت محلی، روند اخذ رأی را ادامه خواهند داد. 

به گزارش آناتولی، بیش از ۱۹۱ هزار صندوق رای در ۹۷۳ حوزه و هزار و ۹۴ حوزه انتخاباتی در سراسر ترکیه برای انتخاب رئیس‌جمهوری که قرار است برای پنج سال در این کرسی بماند، برپا خواهد شد.

در این انتخابات ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ واجد شرایط در ترکیه رای می‌دهند و چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ رای اولی در این دوره انتخابات شرکت خواهند کرد. همچنین ۵۳ هزار و ۱۷۲ نفر نیز در زندان‌ها در رأی‌گیری شرکت می‌کنند.

با کناره‌گیری «محرم اینجه» نامزد حزب مملکت از ادامه رقابت‌ها، «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف «جمهور»، «کمال قلیچدار اوغلو» کاندیدای ائتلاف «ملت» و «سینان اوغان» به‌عنوان نامزد ائتلاف «آتا» در این انتخابات به رقابت خواهند پرداخت. همچنین ۲۴ حزب و ۱۵۱ نامزد مستقل برای کسب کرسی در پارلمان ترکیه در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

برای سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از واجدان شرایط در خارج از کشور، صندوق‌های رای در ۷۳ کشور و ۱۵۶ نمایندگی خارجی در نظر گرفته شده بود. روند رأی‌گیری در نمایندگی‌های خارج از ترکیه نهم ماه می پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز